Jakie języki warto znać, by zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

Wynagrodzenia w obszarze BPO/SCC zależą m.in. od znajomości języków obcych. Posługiwanie się angielskim nie jest atutem, ale podstawą. Jakie zatem języki warto znać?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jakie języki warto znać, by zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 sie 2014 5:53


Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonują fachowcy w najbliższych latach to się nie zmieni. Centra Usług Wspólnych są atrakcyjnym miejscem pracy dla młodych. Które języki trzeba znać, aby zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

Czytaj też: BPO może wygenerować masowe miejsca pracy. Trzeba tylko pokonać istniejące przeszkody

Z raportu ABSL „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2014" wynika, że w polskich centrach usługi świadczone są w 40 językach. Oprócz angielskiego, którym posługują się wszyscy respondenci, popularny jest język niemiecki (74 proc.) oraz polski (70 proc.). Kolejnych pięciu języków używa co najmniej jedna trzecia firm. Są to: francuski, hiszpański, włoski, rosyjski i holenderski.

Na kolejnych miejscach znalazły się: czeski, szwedzki, duński, fiński, portugalski, węgierski, norweski i słowacki. Około 10 proc. pracodawców z sektora BPO/SCC używa języka arabskiego, ukraińskiego, rumuńskiego, tureckiego i estońskiego.

Czytaj też wywiad z Pawłem Panczyjem, dyrektorem ABSL: Outsourcing może być lekarstwem na bezrobocie nad Wisłą? Nie do końca

Najmniej popularne języki to: bułgarski, grecki, litewski, chorwacki, hebrajski, łotewski, serbski, słoweński i chiński.

Chociaż najwięcej ofert pracy pojawia się dla osób posługujących się najpopularniejszymi językami, warto pamiętać, że im rzadszy język tym wyższe zarobki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.