Jak Rosjanie szukają informatyków w Polsce? Bezkompromisowo i z... pączkiem

- Polskie firmy nie dostrzegły jeszcze w pełni potrzeby działań z zakresu employer brandingu i dużego potencjału drzemiącego w ich wykorzystaniu - mówi Przemysław Berendt, globalny wiceprezes Luxoftu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak Rosjanie szukają informatyków w Polsce? Bezkompromisowo i z... pączkiem

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

23 kwi 2014 6:20


Luxoft działa na niełatwym dla pracodawcy rynku IT, na którym coraz trudniej o specjalistów. Czy firma w Polsce ma problemy z pozyskiwaniem kandydatów do pracy i jak to wygląda w innych krajach?

Przemysław Berendt, globalny wiceprezes Luxoft ds. marketingu i wiceprezes ABSL ds. wsparcia inwestorów oraz współpracy zewnętrznej: Dzięki naszej marce, aktywnej strategii rekrutacyjnej i rozbudowanym działaniom marketingowym udało nam się stworzyć w Polsce kadrę złożoną z ponad 350 informatyków. Wciąż się rozwijamy, a kandydaci chętnie starają sie o pracę w Luxoft.

W skali globalnej firma zatrudnia ponad 7 tysięcy osób, obsługujemy prestiżowe firmy z listy Fortune 500. Trzeba jednak przyznać, że w dziedzinie IT mamy w Europie do czynienia z tzw. rynkiem pracownika. Wykwalifikowani programiści znają swoją wartość i mogą przebierać w ofertach.

Rynek oprogramowania dynamicznie rozwija się we wszystkich krajach, w których jest obecny Luxoft. Masowa rekrutacja specjalistów z dziedziny nowoczesnych technologii odbywa się nie tylko w Polsce, ale także m.in. na Ukrainie, w Rosji czy Rumunii. Zapotrzebowanie na wykwalikowanych informatyków wciąż jest duże także w krajach Europy Zachodniej, np. w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Oczekiwania pozafinansowe polskich specjalistów IT nie różnią się znacznie od tych, jakie mają na przykład ich koledzy z Wielkiej Brytanii.

Najlepsi kandydaci lubią mieć pewność, że praca będzie stanowić dla nich wyzwanie, testować ich zdolności techniczne i stawiać wymagania związane z organizacją złożonych procesów informatycznych. Sprawia to, że wyzwania z zakresu HR, stojące przed firmami branży nowoczesnych technologii, są podobne we wszystkich lokalizacjach, niezależnie od położenia geograficznego.

Państwa firma słynie również z nietypowych metod poszukiwania pracowników - pączki dla informatyków, rockowa środa i zaproszenie na piwo w Krakowie - skąd takie pomysły?

- Działamy w Polsce od 2010 r. W odróżnieniu od innych rynków, na których funkcjonuje Luxoft, gdzie z reguły należymy do grona najmocniejszych firm IT, obecność w naszym kraju rozpoczynaliśmy z zerową rozpoznawalnością marki. Najlepszym sposobem na zaistnienie przez nas w świadomości specjalistów było zbudowanie i wdrożenie strategii employer branding. Dziś należymy do najbardziej znanych firm wśród polskich specjalistów IT. Staramy się regularnie uruchamiać nowe tematy kampanii.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Kamil 2014-04-25 12:54:20

Luxoft moze dobra firma, ale rekrutacja debilna na maksa. Pytania programistyczne zaciągnięte z książek, szkoda ponieważ programista to nie tylko wiedza książkowa a także doświadczenie.

REKLAMA