Ile zarabiają pracownicy BPO/SSC?

Zdaniem ekspertów, z roku na rok sektor BPO/SSC ma zwiększać pulę zatrudnienia o około 20 proc. Dobra passa outsourcingu jest szansą dla młodych osób, które wkraczają na rynek pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarabiają pracownicy BPO/SSC?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

19 paź 2015 16:59


Polska przestała być krajem kojarzonym z inwestycjami w procesy produkcyjne. Od ponad 8 lat firmy zagraniczne poszukują w naszym kraju wsparcia w postaci kapitału ludzkiego. Liczy się dla nich jakość usług, poziom wiedzy i doświadczenie pracowników.

Wraz z korzystnymi warunkami społeczno-gospodarczo-ekonomicznymi, czynniki te przyczyniły się do rozwoju u nas sektora outsourcingowych centrów obsługi, w którym zajmujemy obecnie 3. miejsce na mapie świata.

W firmach branży BPO/SSC istnieje też większa, niż w innych przedsiębiorstwach, możliwość rozwoju międzynarodowego. To zwykle duże korporacje o uznanej na świecie reputacji, które świadczą swoje usługi klientom biznesowym z różnych stron świata, kręgów kulturowych, a także branż.

Czytaj też: W Polsce działają 532 centra outsourcingu

Dla zatrudnionych oznacza to pracę w jednym z obszarów, na które składają się zwykle IT, księgowość, finanse, zakupy, usługi prawne, farmaceutyka, HR czy też konsulting.   

-  Pracodawcy z sektora BPO/SSC często stawiają na zatrudnianie młodych i ambitnych osób z wykształceniem, które dopiero w ich strukturach uczą się wykonywanej profesji. Praca w tej branży może być więc dobrym początkiem kariery zawodowej dla osób, które nie posiadają jeszcze doświadczenia – komentuje Justyna Skopińska, menadżer projektu w ManpowerGroup Solutions, firmie doradztwa personalnego.

Znajomość języków

Podstawowym wymogiem dla szukających zatrudnienia jest znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodą komunikację. Ma to swoje uzasadnienie w specyfice wykonywanych działań, bo cała codzienna komunikacja odbywa się właśnie po angielsku.

Coraz częściej ceni się też znajomość drugiego języka obcego. Do najbardziej pożądanych należą tu francuski, niemiecki, hiszpański, włoski czy bardziej egzotyczne, jak szwedzki lub holenderski.

- Czasem dodatkowym wymaganiem jest wykształcenie kierunkowe. Spełnienie go zależy jednak od stanowiska, na które aplikujemy i nie zawsze jest konieczne. Zawsze natomiast liczy się motywacja i zaangażowanie w wykonywane obowiązki, co jest sprawdzane już na etapie procesu rekrutacyjnego. Pracodawcy cenią też u kandydatów takie cechy jak umiejętność pracy w zespole oraz zorientowanie na klienta i realizację celów – dodaje Justyna Skopińska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.