Ile zarabia się w call center i w biurze obsługi klienta?

Ile zarabia konsultant, asystent w call center, ile kierownik ds. obsługi klienta, ile dyrektor, a ile specjalista ds. reklamacji? Dowiecie się z najnowszego raportu płacowego Advisory Group Test Human Resources.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarabia się w call center i w biurze obsługi klienta?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

www.raportplacowy.pl

8 cze 2017 7:24


Jak wynika z raportu płacowego AG Test HR "Jesień 2016", średnia pensja konsultanta telefonicznego centrum obsługi klienta wynosi 3748 zł brutto, a mediana jego wynagrodzeń – 3605 zł brutto (wobec 3623 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu). 

25 proc. osób odpowiedzialnych za telefoniczną obsługę klientów w zakresie udzielania informacji, przyjmowania reklamacji i rozwiązania problemów nie dostaje więcej niż 3300 zł brutto, a kolejne 25 proc. otrzymuje nie mniej niż 4154 zł brutto. 

Średnia pensja w przypadku osób zarządzających zespołem konsultantów, tj. liderów zespołu telefonicznego centrum obsługi klienta wynosi 5013 zł brutto miesięcznie. Natomiast mediana wynagrodzeń na tym stanowisku to 4752 zł brutto (wiosną 2016 r. wynosiła 4614 zł brutto).

Jedna czwarta osób na tym stanowisku może jednak liczyć na więcej niż 5484 zł brutto, ale co czwarty zatrudniony dostanie mniej niż 4575 zł brutto.

Za wykonywanie czynności administracyjnych oraz wsparcie pracowników obszaru w bieżących działaniach asystent ds. obsługi klienta dostaje średnio 3578 zł brutto co miesiąc. Z kolei mediana jego wynagrodzeń to 3300 zł brutto (wobec 2917 zł brutto wykazanych w wiosennej edycji badania).

Dla jednej czwartej osób na tym stanowisku pensje nie przekraczają 2752 zł brutto, a 25 proc. może liczyć na wynagrodzenia powyżej 4251 zł brutto.

Mediana wynagrodzeń specjalisty ds.obsługi klienta (odpowiedzialnego za obsługę klientów w zakresie udzielania informacji, przyjmowania reklamacji i rozwiązania problemów) wynosi 4221 zł brutto (wobec 4150 zł brutto wykazywanych wiosną 2016 r.).

Pensja co czwartego specjalisty w tym zakresie nie jest niższa niż 5275 zł brutto, a kolejne 25 proc. nie zarabia więcej niż 3459 zł brutto. Średnia płaca na tym stanowisku wynosi natomiast 4470 zł brutto.

Jeśli chodzi o specjalistę ds. reklamacji, to zarabia on średnio 4065 zł brutto miesięcznie, a mediana jego wynagrodzeń wynosi 3750 zł brutto (to o 284 zł brutto więcej niż wiosną 2016 r.).

CZYTAJ DALEJ »

Pobierz PLIKI DO POBRANIA

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.