Idealny outsourcing? HR-owcy powinni zadbać o integrację pracowników

Korzystanie z outsourcingu podwykonawców jest powszechną praktyką w wielu branżach i wszystko wskazuje na to, że taki trend nadal będzie się rozwijał.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Idealny outsourcing? HR-owcy powinni zadbać o integrację pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

25 maj 2015 10:50


Zlecenie wykonywania części procesów zewnętrznym pracownikom może przynieść wiele korzyści, takich jak dostęp do fachowców ze specjalistycznymi umiejętnościami i zwiększenie elastyczności zatrudnienia w firmie. Wyzwaniem są jednak kwestie związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, a ściślej nieustanna praca na rzecz doprowadzenia do sytuacji, w której podwykonawcy są (i czują się) częścią przedsiębiorstwa, mimo że formalnie są zatrudnieni przez podmiot zewnętrzny.

Integracja pracowników

- Korzyści płynące z outsourcingu są oczywiste, ale firmy przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z tego typu rozwiązania, muszą wziąć pod uwagę problematykę integracji nowych pracowników z etatowymi pracownikami firmy - mówi Michał Młynarczyk, managing director Hays Poland/CEE.

Czytaj też: Outsourcing pracowników IT to niższe koszty i lepsza wydajność

- Każda firma, która decyduje się na takie partnerstwo, musi zadbać, aby zespół zewnętrzny dzielił cele i wartości z resztą pracowników. Personel, który dzieli te same wartości etyczne, szybko stanie się częścią kultury przedsiębiorstwa, budując z nim silne związki – dodaje Michał Młynarczyk.

Odpowiedzialność spoczywa na HR-owcach

Określenie jasnych oczekiwań względem pracowników zewnętrznych należy do działu HR, który powinien również pomóc im poczuć się częścią firmy. Integrację zespołu zewnętrznego z przedsiębiorstwem można wspomagać na wiele sposobów.

Czytaj też: Niebezpieczny outsourcing. Fiskus i ZUS ściga 300 firm

Jednym z nich jest wspólna oferta szkoleń dla wszystkich osób świadczących pracę w firmie. Pokazuje to podwykonawcom, że ich wkład jest równie istotny dla rozwoju biznesu, co pracowników etatowych.

- Management odpowiedzialny zarówno za personel zewnętrzny, jak i za pracowników zatrudnionych w strukturach przedsiębiorstwa, ma obowiązek dbania o rozwój kariery obu zespołów. Jednakowe podejście do systemu szkoleniowego daje pracownikom outsourcingowym jasny sygnał, że są oni równie cenni dla firmy, co ci z firmy macierzystej. To proste rozwiązanie, dające ogromne efekty - komentuje Michał Młynarczyk.

Nawet jeśli pracownicy zewnętrzni nie podlegają bezpośredniej kontroli firm macierzystych, należy upewnić się, że kierownictwo cele działania zespołu podwykonawców oraz jest otwarte na dialog. Dobra jakość relacji wpływa na wydajność.

- Należy mieć pewność, że wszystkie zaangażowane strony wiedzą dokładnie, co należy do ich obowiązków oraz jakie mają być ich wzajemne relacje. Tylko wtedy będą one mogły być zarządzane w najbardziej efektywny sposób – podkreśla Michał Młynarczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA