Czego oczekują pracownicy sektora outsourcingu procesów biznesowych?

Zadowoleni i potrafiący ze sobą współpracować pracownicy osiągają lepsze efekty oraz utrzymują lepsze relacje z klientami i dostawcami niż osoby sfrustrowane, pracujące w środowisku, w którym źle się czują.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Czego oczekują pracownicy sektora outsourcingu procesów biznesowych?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

5 gru 2013 6:00


W ostatnich miesiącach firma CPL Jobs przeprowadziła badanie wśród pracowników z sektora SSC/BPO w czterech krajach Europy Środkowo-Wschodniej - Polsce, Słowacji, Czechach i na Węgrzech.

Celem ankiety była analiza czynników motywujących pracownika i wydajności w szybko rozwijającym się rynku usług. W badaniu wzięło udział 5 tys. osób, które mają doświadczenie w pracy w sektorze BPO/SSC.

Co decyduje o zadowoleniu pracowników?

W pierwszym pytaniu zapytano ankietowanych, jakie są istotne czynniki, które wpływają na poziom satysfakcji z wykonywanej pracy. Jak twierdzi prawie połowa polskich respondentów, największy wpływ na ich zadowolenie ma atmosfera w pracy. 38,7 proc. uznało, że na pracę najbardziej wpływa możliwość rozwoju, a 35,1 proc. - wysokość wynagrodzenia. Zdaniem badanych na satysfakcję najmniej oddziałują dodatkowe świadczenia.

Jeśli chodzi o odpowiedzi Czechów, to 52,6 proc. uznało atmosferę w pracy za istotny element zadowolenia, a prawie połowa opowiedziała się za rozwojem zawodowym i interesującą pracą.

Podobnie odpowiadali Słowacy. Do czeskiej listy dodali wysokość wynagrodzenia (47,4 proc.) oraz rodzaj umowy (36,8 proc.).

Również Węgrzy potwierdzają, że ważna jest atmosfera w pracy (56,3 proc.), możliwość rozwoju (48,8 proc.), rodzaj kontraktu (37,5 proc.) oraz zainteresowanie swoim zawodem (48,8 proc.).

- Chociaż wynagrodzenie jest kluczowym powodem zmiany pracy, coraz częściej zdarza się, że zła atmosfera decyduje o odejściu zatrudnionych - mówi dr Grażyna Spytek-Bandurska, ekspert Konfederacji Lewiatan, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego.

Dlatego relacje między pracownikami oraz między pracownikami a ich bezpośrednim przełożonym są niezwykle istotne. Dobra, przyjazna atmosfera motywuje grupę, a jasno postawiony cel jednoczy ją i zachęca do dalszych działań. Zadowoleni i potrafiący ze sobą współpracować pracownicy osiągają lepsze efekty oraz utrzymują lepsze relacje z klientami i dostawcami niż osoby sfrustrowane, pracujące w środowisku, w którym źle się czują.

Jak pokazują badania, atmosfera w pracy jest dla pracownika ważniejsza, niż poziom wynagrodzenia. Podobnie istotne są również możliwości rozwojowe oraz ciekawy zakres obowiązków.

- Wszystkie te aspekty zebrane razem sprawiają, że postrzegamy naszą pracę jako satysfakcjonującą i nie chcemy jej zmieniać - komentuje Beata Oczkowicz z firmy CPL Jobs.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.