Centra usług wspólnych celują w Polskę

Rynek centrów usług wspólnych to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów nowoczesnego biznesu. Według raportu ABSL z br.1 w Polsce funkcjonuje 1078 centrów usług biznesowych, z czego zdecydowana większość (aż 748) to centra zagranicznych firm.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Centra usług wspólnych celują w Polskę

PODZIEL SIĘ


Autor: PropertyNews.pl

Property News

29 sie 2017 14:51


Tylko w ciągu dwóch ostatnich lat przybyło ich prawie 200, a zatrudnienie wzrosło o 25 proc. Polska jest jednym z najczęściej wybieranych przez korporacje krajów.

Rozwój centrów usług wspólnych ma ścisły związek ze światowymi trendami takimi jak optymalizacja i standaryzacja procesów, a Polska odgrywa coraz większą rolę w tym sektorze. Obecnie w centrach usług biznesowych pracuje ponad 244 tys. osób, z czego aż 198 tys. w centrach zagranicznych (748 podmiotów). Oznacza to, że inwestorzy zagraniczni odpowiadają aż za 81 proc. zatrudnienia w sektorze, zarządzając większością centrów usług (69 proc.).

To właśnie w naszym kraju znajduje się najwięcej tego typu jednostek, co zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych państw europejskich. Jednocześnie sprawia, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w tzw. regionie Nearshore Europe, obejmującym Europę Środkowo-Wschodnią, kraje bałtyckie i Wielką Brytanię. Na przykładzie FiSS (Financial Shared Services) Schneider Electric widać także kolejny ważny trend - centra usług wspólnych w Polsce zajmują się coraz bardziej zaawansowanymi usługami przekształcając się w centra kompetencyjne wspierające cele strategiczne korporacji. Dlaczego to właśnie Polska jest doskonałym miejscem na inwestycje w centrum usług biznesowych?

Szeroki wachlarz świadczonych usług, wysoko wykwalifikowana kadra pracowników nastawiona na rozwiązywanie problemów i innowacje oraz stabilne otoczenie geopolityczne – to główne czynniki zachęcające firmy do inwestowania w nowoczesne centra właśnie w Polsce. Jednostki te charakteryzują się dużą różnorodnością oferowanych usług, świadcząc je w obszarze kilku kategorii procesów biznesowych. Jak wynika z raportu opracowanego przez ABSL usługi IT oraz finansowo-księgowe stanowią aż 50 proc. zatrudnienia w tym sektorze. Na dalszej pozycji uplasowały się usługi bankowe, finansowe i inwestycyjne, a także te z zakresu obsługi klienta.

Więcej przeczytasz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.