Branża BPO w Polsce zatrudnia ponad 150 tysięcy ludzi

Największa liczba centrów usług wspólnych jest w: Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu i Katowicach. Najczęściej spotykane obszary w centrach usług wspólnych to księgowość, sprzedaż, obsługa kadr i płac, IT i zarządzanie obiegiem dokumentów.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Branża BPO w Polsce zatrudnia ponad 150 tysięcy ludzi

PODZIEL SIĘ


Autor: Artur Ragan

10 gru 2015 10:02


Centra BPO/SSC najczęściej szukają młodych ludzi, znających cenione na rynku pracy języki obce. Pracownikami są zwykle absolwenci z kilkumiesięcznym stażem lub po praktyce, z bardzo dobrą znajomością jednego języka obcego.

Co ważne – nie zawsze wymaga się od kandydatów kierunkowego wykształcenia. Bardziej istotne staje się zdobyte już doświadczenie i biegłość w posługiwaniu się językiem obcym, przez co szanse na zatrudnienie mają osoby z dyplomami kierunków innych niż ekonomiczne czy techniczne.

BPO na dobry start

To dla nich dobry start kariery, bo trafiają zwykle do miejsc pracy o wysokim standardzie, uczą pracować w międzynarodowym środowisku i poznają wymogi stanowisk pracy, właściwe dla wielkich korporacji. Centra BPO korzystają z wsparcia agencji pracy tymczasowej, ale też umożliwiają awansowanie tym, którzy uzyskują wyróżniające się wyniki.

Czytaj też: Brak kadry zaczyna być problemem przy rozwoju nowych centrów BPO

Początek to np. praca konsultanta „na słuchawce” w centrum obsługi klienta, potem awans na specjalistę, wreszcie na team leadera, itd. W każdej firmie wygląda to nieco inaczej, stosownie do charakteru działalności.

W outsourcingu usług księgowych podstawowym stanowiskiem jest accountant (księgowy), wyżej jest senior ccountant (zarobki na poziomie 5000 zł brutto) a jeszcze wyżej team leader (7 000 -8 000 zł brutto). Może się on rozwijać w różnych kierunkach, więc kolejne szczeble kariery noszą takie nazwy jak np. tax analyst (ok. 6000 zł brutto). Pensje na stanowiskach kierowniczych np. process managera sięgają 17 000 zł brutto.

Języki wymagane w centrach BPO

Centra BPO zlokalizowane w Aglomeracji Śląskiej poszukują kandydatów z takimi językami jak: angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, hiszpański, włoski, holenderski, szwedzki, duński i fiński.

Łącznie obsługują one klientów w 24 językach i rekrutują właściwie nieustannie - wynika z raportu "Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Aglomeracji Katowickiej" przygotowanego dla Urzędu Miasta Katowice przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA