BPO może wygenerować masowe miejsca pracy. Trzeba tylko pokonać istniejące przeszkody

Sektor BPO w Polsce z roku na rok otwiera o 15-20 proc. więcej nowych miejsc pracy. Samorządy już przekonały się, że branża outsourcingowa jest istotna, stabilna i dynamicznie się rozwija. Jednak zdaniem ekspertów, aby przyciągnąć jeszcze więcej inwestycji, należy usunąć przeszkody, które dostrzegają zagraniczne firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

BPO może wygenerować masowe miejsca pracy. Trzeba tylko pokonać istniejące przeszkody

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

13 maj 2014 7:43


Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonywali uczestnicy dyskusji „BPO - przyszłość sektora usług dla biznesu w Europie Centralnej", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego - w najbliższych latach to się nie zmieni.

Usługi BPO ewoluowały od prostych czynności do bardziej zaawansowanych. Zmienia się także rodzaj wykonywanych usług. Gdy firmy outsourcingowe zaczęły inwestować w Polsce, ograniczano się głównie do finansów. Obecnie zakres działalności jest znacznie większy - mówił Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO EMEA.

Jako przykład Bestry podał swoją firmę. Gdy 7 lat temu Infosys kupował istniejące centrum usług, zatrudnionych było wówczas 650 osób, z czego 500 zajmowało się prostą obsługą zobowiązań. Dzisiaj tych etatów nie ma.

- To nie jest tak, że przenosimy procesy do Polski i one zostaną w niej bezpowrotnie. Większość z początkowych procesów przenieśliśmy do krajów bardziej atrakcyjnych ze względu na koszty - do Chin, Indii czy na Filipiny. Po transformacji, procesy te nie wymagają obsługi języka europejskiego. Jednocześnie firma urosła do 2 tys. zatrudnionych, bazując na bardziej zaawansowanych procesach - tłumaczył.

O rozwoju branży outosurcingowej mówił również Maciej Gołaś, dyrektor Departamentu Sprzedaży Bankowości Transakcyjnej w ING Banku Śląskim.

- Rozwój infrastruktury w Polsce wraz z bliskością kulturową jest coraz bardziej dostrzegany przez globalne firmy. Do tego dochodzi wchodzenie w procesy o coraz większej wartości dodanej, które wpływa na zakorzenienie się firm w Polsce i zwiększenie stabilności sektora BPO w Polsce - ocenił.

Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych także mówiła o dużym wzroście zainteresowania Polską ze strony zagranicznych firm z branży outsourcingowej.

- Jedną trzecią naszego portfela klientów stanowią inwestorzy z sektora BPO. Około 50 ze 150 napływających do nas projektów pochodzi właśnie z tej branży. Nie zapominajmy również, że agencja obsługuje ok. 20 proc. ofert firm zainteresowanych ulokowaniem swoich usług w Polsce - oceniła Chojnowska-Haponik.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.