4 Design Days: BPO tylko dla młodych? Sektor sięga po pracowników 50+

Sektor BPO to w Polsce już 150 tys. miejsc pracy, a w perspektywie roku 2020 – 220 tys. Firmy zaczynają sięgać po pracowników po 50. roku życia.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

4 Design Days: BPO tylko dla młodych? Sektor sięga po pracowników 50+

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

11 lut 2016 16:57


W Polsce utarło się przekonanie, że praca w centrach usług wspólnych to praca dla osób młodych, tuż po studiach. Tymczasem – jak zauważa Tomasz Zydorek, leasing negotiator w Skanska Property Poland – takie podejście jest ewenementem w skali globalnej.

- W wielu miejscach na świecie nie trzeba być magistrem, żeby pracować w tym sektorze. Sądzę, że u nas „celowanie” w młodych, tuż po studiach, wiąże się z przekonaniem, że są to osoby, które będą znały języki obce, co w branży BPO jest kluczowe – wyjaśnia Zydorek. –
Tymczasem zapotrzebowanie na pracowników sektora będzie wzrastać. Do 2020 r. liczba miejsc pracy w branży ma wzrosnąć do 220 tys. (z ok. 150 tys. obecnie).

Na rynku pracy zaczyna brakować ludzi do pracy. Wiąże się to zarówno z demografią jak i ze spadkiem bezrobocia.

Czytaj też: Ile zarabiają pracownicy BPO/SSC?

– Ja tu widzę możliwości dla osób starszych. Warto pomyśleć o dokształcaniu czy przekwalifikowaniu osób po pięćdziesiątym roku życia. Wiem, że są w Polsce firmy, które realizują już programy w tym zakresie – wyjaśnia Zydorek.

Dokształcanie się w dojrzałym wieku to dla ekspertów nic dziwnego. Long life learning (nauka przez całe życie) to zjawisko od którego już nie uciekniemy, chociażby dlatego, że jedno miejsce pracy przez całe życie to już przeszłość. Wzorem do naśladowania jest system edukacji w Szwecji, gdzie ludzie po 50. roku życia mogą się dalej kształcić. Dostają na to pieniądze od państwa.

*Materiał powstał na podstawie debaty „Biura. Kapitał ludzki, edukacja, biura – gdzie leży klucz do wygranej walki o inwestora”, która odbyła się podczas konferencji 4 Design Days w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA