2013 w BPO: większe wyzwania, lepsi specjaliści

- Nie jesteśmy już ośrodkami wsparcia realizującymi proste transakcje, ale ekspertami doradzającymi największym światowym firmom, pomagającym w optymalizowaniu ich biznesu – podkreśla Piotr Dziwok.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

2013 w BPO: większe wyzwania, lepsi specjaliści

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

9 kwi 2013 10:44


2013 rok będzie czasem kolejnego skoku polskiego sektora outsourcingowego w kierunku bardziej zaawansowanych zadań.

- Nadszedł już czas ostatecznej zmiany wizerunku zagranicznych centrów usług dla biznesu działających w Polsce. Nie jesteśmy już ośrodkami wsparcia realizującymi proste transakcje, ale ekspertami doradzającymi największym światowym firmom, pomagającym w optymalizowaniu ich biznesu. Polscy specjaliści obsługują firmy z listy Fortune 500, z największych światowych giełd, z Wall Street na poziomie ważnych strategicznych operacji - podkreśla Piotr Dziwok, dyrektor generalny Shell Business Service Centre w Krakowie, prezes zarządu Shell Polska, wiceprezes ABSL.

Do obszarów naszej specjalizacji należy m.in. obsługa procesów finansowo-księgowych, IT oraz działalność badawczo-rozwojowa, która jest realizowana nie tylko w centrach R&D, ale również w jednostkach świadczących zaawansowane usługi outsourcingu IT. Coraz mocniej zaznacza się nasza ekspertyza w obsłudze sektora bankowego.

W Polsce swoje centra usług posiada znacząca część z grona największych instytucji bankowych i finansowych świata, m.in. UBS, ING, BNP Paribas, HSBC, Deutsche Bank, Credit Suisse, Citibank, RBS, UniCredit, Santander czy Nordea. Wiele tego typu instytucji korzysta również z usług zlokalizowanych w Polsce centrów.

- Korzyści dla banków inwestycyjnych, płynące z delegowania części zadań do outsourcingowych centrów usług ulokowanych w Polsce, można zaobserwować np. w przypadku usług IT - mówi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft Poland.

- Sprawne procesowanie danych, ich opracowanie i dogłębna analiza stanowią źródło przewagi konkurencyjnej na rynku bankowym. Banki inwestycyjne to dostrzegają, a Polskę postrzegają jako lokalizację gwarantującą usługi zespołów IT prezentujących wiedzę informatyczną na wysokim poziomie - wyjaśnia.

Jak wskazują eksperci ABSL, już wkrótce możemy zająć pozycję jednego z najważniejszych europejskich ośrodków obsługujących fundusze inwestycyjne.

- Doświadczenie zdobyte przez centra nowoczesnych usług biznesowych działające w kraju, zwłaszcza w zakresie obsługi procesów finansowych otwierają nam nowe szanse - tłumaczy Jacek Levernes, członek zarządu HP Europa, prezes ABSL.

- Możemy proponować coraz bardziej zaawansowane rozwiązania dla międzynarodowych instytucji, w tym funduszy inwestycyjnych. Rosnące umiejętności i doświadczenie polskich specjalistów, coraz wyższej klasy procedury, technologie i systemy wykorzystywane przez centra, a także poszerzające się portfolio zadowolonych klientów są doskonałą bazą do budowania nowych kompetencji - dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.